Nejmenovaní pracovníci firmy Toyota vynesli na povrch novou zprávu o tom, že je již znám motor, který dostane příští Supra. Jedná se o šestiválec se dvěma turby a my o něm víme první podrobnosti.
Nová generace kultovního sportovního vozu dostane benzinovou dvěma turby dopovanou jednotku o výkonu 400 koní a točivém momentu 440 Nm. Nasazení této motorizace ale není žádným překvapením, protože něco podobného udělal konkurenční Nissan u svého nového GT-R.
Toyota chce u budoucí Supry využít co nejvíc spolupráci s německým BMW a tak je dost možné, že právě šestiválcový motor bude pocházet z dílny bavorské automobilky. Podle zákulisních zpráv má nový motor interní označení 943F a třílitrový objem. Jako další možnost připadá spolupráce s Lexusem, který by taktéž mohl poskytnout svůj šestiválec.
Rozhodně se hodí připomenout, že vůz bude mít zhruba stejnou velikost jako aktuální generace Porsche 911. Příští Supra zcela určitě dostane hliníkové šasi, uhlíková vlákna a má být hodně rychlá a hbitá. Zároveň má využít shodnou podvozkovou platformu s chystaným BMW Z5.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?