Nedávno omlazené Porsche 911 mnoho nadšenců nepotěšilo. Atmosférické motory totiž vyměnilo za přeplňované šestiválce, které zase sebrali něco z charakteru německé legendy. Malou vzpruhou by mohla být omlazovací kúra u 911 GT3.
911 GT3 platí za jednu z extrémnějších verzí řady 911. Vyčítána jí však často je absence manuální převodovky, protože současná specifikace s 3.8litrovým šestiválcem o výkonu 350 kW (475 k) pod kapotou má výhradně dvouspojkový automat PDK. Ten je u Porsche samozřejmě vybroušen k dokonalosti, zážitek z manuálního řazení ale nabídnout neumí. Spolu s nadcházejícím faceliftem se ale možná dočkáme změny.
Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž zachytili několik testovacích prototypů omlazené 911 GT3. A ačkoliv většina aut měla volič automatu a pádla pod volantem, povedlo se zachytit jedno kupé s podivným krytem na středovém tunelu. Evidentní je na fotkách také absence pádel pod volantem, což by mělo znamenat jedinou věc. GT3 se dočká manuální převodovky! Porsche má na výběr prakticky dvě skříně - sedmistupňovou z klasické Carrery nebo šestistupňovou z odlehčené verze 911 R. Pravděpodobněji se údajně jeví druhá varianta.
Zatímco nad technikou můžeme i nadále spekulovat, vzhled vozu již neznámou není. V minulém týdnu totiž nizozemské zastoupení značky omylem ukázalo kompletní podobu vozu ve 3D prostřednictvím speciální aplikace. Nové tak jsou oba nárazníky, vpředu s většími nasávacími otvory, zadní světla a také LED diody pro denní svícení. Výše zmíněný atmosférický šestiválec by pak měl zůstat zachován, stoupnout by měl ale výkon i točivý moment. Místo premiéry zatím nebylo určeno, dá se ale předpokládat, že jím bude nadcházející pařížský autosalon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.