Nedávno omlazené Porsche 911 mnoho nadšenců nepotěšilo. Atmosférické motory totiž vyměnilo za přeplňované šestiválce, které zase sebrali něco z charakteru německé legendy. Malou vzpruhou by mohla být omlazovací kúra u 911 GT3.
911 GT3 platí za jednu z extrémnějších verzí řady 911. Vyčítána jí však často je absence manuální převodovky, protože současná specifikace s 3.8litrovým šestiválcem o výkonu 350 kW (475 k) pod kapotou má výhradně dvouspojkový automat PDK. Ten je u Porsche samozřejmě vybroušen k dokonalosti, zážitek z manuálního řazení ale nabídnout neumí. Spolu s nadcházejícím faceliftem se ale možná dočkáme změny.
Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž zachytili několik testovacích prototypů omlazené 911 GT3. A ačkoliv většina aut měla volič automatu a pádla pod volantem, povedlo se zachytit jedno kupé s podivným krytem na středovém tunelu. Evidentní je na fotkách také absence pádel pod volantem, což by mělo znamenat jedinou věc. GT3 se dočká manuální převodovky! Porsche má na výběr prakticky dvě skříně - sedmistupňovou z klasické Carrery nebo šestistupňovou z odlehčené verze 911 R. Pravděpodobněji se údajně jeví druhá varianta.
Zatímco nad technikou můžeme i nadále spekulovat, vzhled vozu již neznámou není. V minulém týdnu totiž nizozemské zastoupení značky omylem ukázalo kompletní podobu vozu ve 3D prostřednictvím speciální aplikace. Nové tak jsou oba nárazníky, vpředu s většími nasávacími otvory, zadní světla a také LED diody pro denní svícení. Výše zmíněný atmosférický šestiválec by pak měl zůstat zachován, stoupnout by měl ale výkon i točivý moment. Místo premiéry zatím nebylo určeno, dá se ale předpokládat, že jím bude nadcházející pařížský autosalon.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.