Nedávno omlazené Porsche 911 mnoho nadšenců nepotěšilo. Atmosférické motory totiž vyměnilo za přeplňované šestiválce, které zase sebrali něco z charakteru německé legendy. Malou vzpruhou by mohla být omlazovací kúra u 911 GT3.
911 GT3 platí za jednu z extrémnějších verzí řady 911. Vyčítána jí však často je absence manuální převodovky, protože současná specifikace s 3.8litrovým šestiválcem o výkonu 350 kW (475 k) pod kapotou má výhradně dvouspojkový automat PDK. Ten je u Porsche samozřejmě vybroušen k dokonalosti, zážitek z manuálního řazení ale nabídnout neumí. Spolu s nadcházejícím faceliftem se ale možná dočkáme změny.
Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž zachytili několik testovacích prototypů omlazené 911 GT3. A ačkoliv většina aut měla volič automatu a pádla pod volantem, povedlo se zachytit jedno kupé s podivným krytem na středovém tunelu. Evidentní je na fotkách také absence pádel pod volantem, což by mělo znamenat jedinou věc. GT3 se dočká manuální převodovky! Porsche má na výběr prakticky dvě skříně - sedmistupňovou z klasické Carrery nebo šestistupňovou z odlehčené verze 911 R. Pravděpodobněji se údajně jeví druhá varianta.
Zatímco nad technikou můžeme i nadále spekulovat, vzhled vozu již neznámou není. V minulém týdnu totiž nizozemské zastoupení značky omylem ukázalo kompletní podobu vozu ve 3D prostřednictvím speciální aplikace. Nové tak jsou oba nárazníky, vpředu s většími nasávacími otvory, zadní světla a také LED diody pro denní svícení. Výše zmíněný atmosférický šestiválec by pak měl zůstat zachován, stoupnout by měl ale výkon i točivý moment. Místo premiéry zatím nebylo určeno, dá se ale předpokládat, že jím bude nadcházející pařížský autosalon.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?