Automobilka nezahálí a představila vylepšený naftový dvoulitr TDCI. Již brzy jej najdeme pod kapotou hned několika modelů a my vám povíme, které to jsou.
Jednotka 2.0 TDCI se konkrétně objeví v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Díky patřičným úpravám se mají snížit emise, spotřeba paliva a společně s tím i jízdní projev. A jaké konkrétní úpravy pohonné jednotky máme na mysli?
Předně se jedná o upravený blok, jinou hlavu válce a instalovány byly i nové vstřikovače. Posledním prvkem je přemapovaná řídící jednotka a instalován byl i tzv. zásobníkový katalyzátor. Ten zachytává emise NOx a zaručuje jejich minimální produkci do ovzduší.
Pro výše zmíněné modely bude motor 2.0 TDCI dostupný s výkonem 150 a 180 koní. S jednotkou je spojena manuální nebo automatická převodovka a zde jsou uvedeny hodnoty spotřeby všech aut. Ford Mondeo 2.0 TDCI si v každé verzi má vzít v průměru 4,6 až 4,8 litru na 100 km, praktičtější Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru, větší S-Max 5,0 až 5,2 litru a Galaxy zkonzumuje 5,2 až 5,3 litru na 100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.