Postupem času jsou z nových vytlačovány některé prvky výbavy. Tlačítka jsou někdy nahrazena ikonkou na dotykovém displeji a teď to vypadá, že brzo přijdeme i o zpětná zrcátka.
Japonsko totiž před třemi týdny schválilo použití vozů, které mají místo zrcátek digitální kamery. Toho se jako první chytla firma Ichikoh Industries, která má již dnes připraven produkt Smart Rear View Mirror. To je defacto zpětné zrcátko, které zobrazuje výstup z vzadu umístěné kamery.
Dosavadní zprávy pak hovoří o tom, že služeb firmy začala využívat jedna japonská automobilka. Ta hodlá touto technologií osazený vůz střední třídy poslat na trh ještě letos v létě, přičemž do roku 2023 by mělo zhruba 29 procent vozů japonských značek používat video monitory namísto vnitřních zpětných zrcátek.
Dalších zhruba 12 procent vozů má dostat digitální kamery namísto vnějších zrcátek. Zásadním přínosem je navýšení bezpečnosti a snížení spotřeby u aut. Po Japonsku by se na schválení nového prvku výbavy měla domluvit i Evropa, k čemuž by mělo dojít ještě letos. Za dva roky pak nápad dorazí do USA a posledním trhem bude Čína.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?