Americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) přišel s novou zprávou. Ta říká, že hrozí 50 % šance, že u nových vozidel značek Honda a Acura dojde po aktivaci airbagů k vymrštění kovových dílů do interiéru. To může v krajním případě posádku vozu i zabít.
Tato dost hrozivá zpráva se týká hned 313 tisíc vozů značek Honda a Acura. Úřad dokonce varuje, aby je uživatelé přestali používat a nechali je bezodkladně opravit. Nové bezpečnostní testy totiž zjistily, že nafukovače airbagů od japonského problémového dodavatele Takata jsou velmi nebezpečné.
Podle získaných údajů mohou nafukovače během nehody explodovat a vymrštit do vozu části kovu. Problém se pak týká vozů, které byly již dříve svolány ke kontrole, prohlédnuty, ale nebyly opraveny. "Tyto vozy jsou nebezpečné a je nutné je okamžitě opravit," oznámil americký ministr dopravy Anthony Foxx. "Lidé by s těmito vozidly neměli jezdit, pokud nejedou rovnou k prodejci, aby je nechali opravit," řekl dále Foxx.
Nafukovače od firmy Takata způsobili největší svolávací akci v oblasti bezpečnosti za celou automobilovou historii. Servisní akce se totiž týká 70 milionů nafukovačů, přičemž zatím je s jejich poruchou evidováno 11 úmrtí a stovky zranění.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?