Víte jak zabránit tomu, aby se vám nepřehřály pneumatiky na vašem voze? Mercedes o tom přemýšlel a představuje zcela revoluční řešení, jenž vám asi vyrazí dech.
K neustálemu udržení bezpečné teploty pneumatik chce použít vodu. Vše nám znázorňuje patentový obrázek, jenže jasně ukazuje instalované rozprašovače. Ty by na vnějšek pneumatiky stříkaly obyčejnou vodu z nádržky, aby docházelo k optimálnímu chlazení.
Jenže nastává otázka, zda li nebude navlhčená pneumatika disponovat horší přilnavostí. Voda všeobecně zhoršuje adhezi a to by mohlo pro Mercedes znamenat velký problém. V reálném provozu by se ale voda stříkající na pneumatiky zřejmě ihned odpařila a stihla by jen tak tak gumu decentně ochladit.
Mercedes však zašel ještě dál a hovoří dále o systému, jenž by v zimním období pneumatiky pro změnu zahříval. Dělo by se tak pomocí teplé vody, kterou by zahřála chladící kapalina motoru. Díky tomu by příští Mercedes dokázaly ze svých kol ihned odstraňovat sníh a led. Systém by měl navíc vlastní senzory teploty pneumatik a spolupracoval by i s dalšími čidly.
Mercedes navíc říká, že by do tohoto systému nemusela být tankována pitná voda či nemrznoucí směs. Spíše by byla využívána „odpadní” voda, čímž je myšlen roztátý sníh či déšť z předního i zadního okna. Kapalina by byla vedena potrubím do nádržky na vodu, ale je otázkou, zda se někdy opravdu dočkáme Mercedesu, co si bude sám čistit nebo chladit kola...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?