Víte jak zabránit tomu, aby se vám nepřehřály pneumatiky na vašem voze? Mercedes o tom přemýšlel a představuje zcela revoluční řešení, jenž vám asi vyrazí dech.
K neustálemu udržení bezpečné teploty pneumatik chce použít vodu. Vše nám znázorňuje patentový obrázek, jenže jasně ukazuje instalované rozprašovače. Ty by na vnějšek pneumatiky stříkaly obyčejnou vodu z nádržky, aby docházelo k optimálnímu chlazení.
Jenže nastává otázka, zda li nebude navlhčená pneumatika disponovat horší přilnavostí. Voda všeobecně zhoršuje adhezi a to by mohlo pro Mercedes znamenat velký problém. V reálném provozu by se ale voda stříkající na pneumatiky zřejmě ihned odpařila a stihla by jen tak tak gumu decentně ochladit.
Mercedes však zašel ještě dál a hovoří dále o systému, jenž by v zimním období pneumatiky pro změnu zahříval. Dělo by se tak pomocí teplé vody, kterou by zahřála chladící kapalina motoru. Díky tomu by příští Mercedes dokázaly ze svých kol ihned odstraňovat sníh a led. Systém by měl navíc vlastní senzory teploty pneumatik a spolupracoval by i s dalšími čidly.
Mercedes navíc říká, že by do tohoto systému nemusela být tankována pitná voda či nemrznoucí směs. Spíše by byla využívána „odpadní” voda, čímž je myšlen roztátý sníh či déšť z předního i zadního okna. Kapalina by byla vedena potrubím do nádržky na vodu, ale je otázkou, zda se někdy opravdu dočkáme Mercedesu, co si bude sám čistit nebo chladit kola...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.