Víte jak zabránit tomu, aby se vám nepřehřály pneumatiky na vašem voze? Mercedes o tom přemýšlel a představuje zcela revoluční řešení, jenž vám asi vyrazí dech.
K neustálemu udržení bezpečné teploty pneumatik chce použít vodu. Vše nám znázorňuje patentový obrázek, jenže jasně ukazuje instalované rozprašovače. Ty by na vnějšek pneumatiky stříkaly obyčejnou vodu z nádržky, aby docházelo k optimálnímu chlazení.
Jenže nastává otázka, zda li nebude navlhčená pneumatika disponovat horší přilnavostí. Voda všeobecně zhoršuje adhezi a to by mohlo pro Mercedes znamenat velký problém. V reálném provozu by se ale voda stříkající na pneumatiky zřejmě ihned odpařila a stihla by jen tak tak gumu decentně ochladit.
Mercedes však zašel ještě dál a hovoří dále o systému, jenž by v zimním období pneumatiky pro změnu zahříval. Dělo by se tak pomocí teplé vody, kterou by zahřála chladící kapalina motoru. Díky tomu by příští Mercedes dokázaly ze svých kol ihned odstraňovat sníh a led. Systém by měl navíc vlastní senzory teploty pneumatik a spolupracoval by i s dalšími čidly.
Mercedes navíc říká, že by do tohoto systému nemusela být tankována pitná voda či nemrznoucí směs. Spíše by byla využívána „odpadní” voda, čímž je myšlen roztátý sníh či déšť z předního i zadního okna. Kapalina by byla vedena potrubím do nádržky na vodu, ale je otázkou, zda se někdy opravdu dočkáme Mercedesu, co si bude sám čistit nebo chladit kola...
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?