BMW pomalu ale jistě dává veřejnosti jasně najevo, že počítá s pozvolným odchodem manuálních převodovek u svých sportovních modelů. Pokud se však splní jeden požadavek výrobce, může být vše nakonec úplně jinak.
Tak například příští generace modelů M5 a M6 už dorazí výhradně s dvouspojkovými automaty. Dokonce i Američané už tolik nechtějí automat a přes to, že poptávka po něm je stále ve výši několika desítek procent, v budoucnu hrozí, že se sportovní BMW s manuálem stane pouhou vzpomínkou.
Nová zpráva ohledně převodovek se týká především modelů M2, M3 a M4. U nich by se podle Franka Isenberga měl zachovat manuál i do budoucna. Jenže je tu malý háček. Aby se jeho tvrzení stalo skutečností, musí manuální převodovku požadovat alespoň 30 procent všech zákazníků.
To je velmi tvrdá podmínka, protože v případě, že se zákazníci naštvou, je dost možné, že BMW přijde o další procenta v sekci prodejů sportovních aut. Ostatně, ke sportovně naladěnému vozu s výkonem 400 až 500 koní by měl patřit spíše manuál.
Otázkou je, co za tím BMW hledá, zda se jedná o úsporu na výrobních nákladech, nebo jen chce zákazníky dostat tvrzením, aby projevili dostatečně velký zájem o manuální převodovou skříň.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.