Mercedes-Benz patří již od okamžiku, kdy Karl Benz stvořil první automobil na světě, k absolutní špičce v oblasti technického pokroku a vývoje. Mercedes je dokonce na takové úrovni, že prohlašuje, že již za několik let bude vkládat do svých vozů systém bezdrátového dobíjení elektrobaterií.
Sotva jsme si zvykli na technologii bezdrátového dobíjení baterií u našich mobilních telefonů, přichází doba, kdy bychom si měli začít zvykat na tuto technologii u automobilů. Mercedes-Benz totiž plánuje technologii bezdrátového dobíjení implementovat do svých vozů, počínaje rokem 2018.
Není žádným překvapením, že jako první by měla touto technologií disponovat třída S, konkrétně model S 550e plug-in hybrid.
Společnost prohlašuje, že účinnost bezdrátového systému v současnosti dosahuje zhruba devadesáti procent. Celý systém je postaven na cívce umístěné v zemi a na druhé cívce na spodní straně vozu, přičemž elektřina je přenášena skrze magnetické pole mezi cívkami.
Na vývoji této technologie pracuje Mercedes-Benz ve spolupráci s BMW již od roku 2014
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?