O tom, že i některé sportovní automobilky se pomalu ale jistě uchylují ke snižování objemů motorů, se asi nemusíme zmiňovat. Naštěstí se ještě najdou výrobci, co milují své fanoušky, a tím jedním je Jaguar.
Jaguar totiž pilně vyvíjí ostré modely F-Pace SVR a XE SVR a jak je již potvrzeno, čekat máme pořádné motory. Až dnes ale bylo potvrzeno, že onou pohonnou jednotkou se stane přeplňovaný osmiválec. Ten by navíc mohl přijít na trh už v příštím roce.
Krom toho se Jaguar rozhodl pro vyřazení již postarších šestiválcových motorů, které chce nahradit novými řadovými šestiválci. Jiná automobilka by přitom zcela jistě šoupla do nabídky populární čtyřválce. K tomu si připočtěme pohon zadních kol a máme o zábavu postaráno.
V nabídce se časem objeví nové benzinové i dieselové verze, u benzinu pak počítejme s výkonnovými variantami 300, 400 a 500 koní. U naftových jednotek se budou výkony pohybovat na 275, 335 a 400 koních. Zlepšit se má i jízdní dynamika a ovladatelnost vozů, o nižší spotřebě a emisích nemluvě.
Ve všem bude jasno už v příštím roce, kdy se do nabídky dostanou nové řadové šestiválce o objemu tři litry. Vyrábět se mají (stejně jako dvoulitry) v britské továrně ve Wolverhamptonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?