Německá automobilka Volkswagen musí svolat zpátky do servisů přesně 177 tisíc kusů modelu Passat nejnovnější generace B8. Co je s ním špatně?
Jedná se o exempláře vyrobeného mezi lety 2014 a 2015 a důvodem je špatně uchycený konektor centrálního elektrického systému. Ten by v důsledku neprovedené opravy mohl vést až k selhání motoru.
Automobilka k celé svolávačce dodává, že výměna problematického konektoru má zabrat přibližně 20 minut. Otázkou však zůstává, zda za svolávací akcí není něco jiného. Jisté spekulace totiž hovoří o tom, že pravým důvodem je rychlá úprava softwaru naftového motoru TDI.
Volkswagen totiž zatím neupřesnil, jakých motorů se celý problém týká. Všichni majitelé dotčených aut pak údajně dostali dopis, ve kterém jsou vyzváni k návštěvě servisu. Mimoto prý dopis přišel i 25 tisícům majitelů nové Škody Superb.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?