Do nabídky má již za dva roky přijít základní verze Audi R8, která má pod kapotu dostat šestiválcové biturbo o objemu tří litrů. Je to dobře, anebo to pošpiní jmenovku R8?
Se vším přišel zahraniční deník Car & Driver, který oznámil, že nejzákladnější Audi R8 dostane 3,0litrový biturbo šestiválec TFSI. Ten mimochodem najdeme i u nedávno představeného Audi S4. U „R8ky“ by agregát měl produkovat přibližně 450 koňských sil.
Spolupracovat s ním bude sedmistupňová dvojspojková automatická převodovka s možností řazení skrze pádla pod volantem. Nebude chybět pohon všech kol quattro a maximálka vozu by měla být položena někde u hranice 300 km/h.
Předchozí zprávy taktéž hovořili o přeplňovaném 2,5litrovém pětiválci, jenže jeho nasazení do R8 by mohlo znamenat konkurenci pro menší TT RS. Nový motor pak bude nabízen společně se stávající jednotkou 5,2 V10 o výkonu 540 nebo 610 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?