Kauza Dieselgate nepochybně otřásla celým koncernem VW, ale i tak se objevují nové zprávy, že naftovým motorům nejspíše neodzvonilo.
Podle zahraničního zdroje Car & Driver totiž Audi v následujících měsících představí nový naftový osmiválec. Ten by se měl poprvé objevit pod kapotou nové generace vlajkové lodi A8, kde nahradní stávající jednotku 4,2 TDI V8.
Vyprodukovat má více než 400 koňských, což je o něco víc, než současný motor. Ten totiž nabízí o dvacet koní méně. Bez ohledu na konečná čísla, nová A8 V8 TDI by měla umět zrychlit z nuly na stovku za přibližně čtyři sekundy.
Po svém debutu v modelu A8 se má nový naftový motor dostat do celé řady různých modelů, včetně Audi Q7, Porsche Panamera a dokonce i pod kapotu Bentley Continental GT.
Kromě nového motoru V8, společnost se očekává, že představí biturbo 3,0-litrový V6 TDI s elektrickým kompresorem. Motor byl zobrazilo v konceptu RS5 TDI , kde vyráběl 380 koní a 553 lb-ft točivého momentu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?