Německá automobilka Audi představila první autonomní model A8 L W12 na filmovém festivalu Berlinale v Německu.
Sám výrobce jej popisuje jako "další milník na cestě k pilotovanému řízení." Samotný vůz jako první vyzkoušel herec Daniel Brühl a jeho přítelkyně, kteří v něm přijeli až k hotelu a následně vystoupili na červeném koberci na akci Berlinale Palast.
Auto používá celou řadu kamer a senzorů, které zaznamenávají všechny objekty na trase a následně ještě vše porovnávají s podrobnou mapou, která byla vytvořena v předstihu. Na rozdíl od předešlých pilotovaných jízdních konceptů se tohle Audi A8 L W12 dočkalo speciální funkce "řidič". Vůz byl naprogramován tak, aby zrychloval a brzdil co nejvíc hladce.
K celému projektu se vyjádřil i člen představenstva za oblast technického vývoje, Dr. Ing. Stefan Knirsch. Ten poznamenal: "Už jsme dokázali, že můžeme mít pilotovaná auta na závodní dráze a i na dálnici. Na festivalu Berlinale jsme nyní zvládli komplexní městskou dopravní situaci s maximální lehkostí. "
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?