Přemýšleli jste někdy nad tím, zda-li by Mazda MX-5 mohl být vedle pohonu zadních kol vybavena také čtyřkolkou? Vedení japonské automobilky zřejmě tento problém trápí více než fanoušky, kteří možná budou nemile překvapeni.
O použití náhonu na všechna kola v útrobách Mazdy MX-5 se pro web Car Advice rozpovídal zástupce ředitele oddělení výzkumu motorů a pohonů Tetsushi Marutani. „V Japonsku nabízíme pohon všech kol pro modely 2, 3, 6, CX-3, CX-5 a CX-9. Pro MX-5 je jeho použití také možností, musíme nicméně zvážit hodně faktorů, mezi nimi i zábavu za volantem,“ řekl.
Sám Marutani ale vidí lehký roadster raději s pohonem zadních kol. Toto řešení je podle něj nejlepší, například i kvůli cenové dostupnosti vozu. Jak je každopádně vidět, pohon všech kol je celkem bez problémů možné použít i u MX-5, což je věc před několika lety naprosto nemyslitelná.
Samotné technické řešení zatím zůstane takové, jaké jej známe z výše zmíněných modelů. Nová generace zvaná i-Active AWD přijde nejdříve za pět let. Trochu sdílnější byl Marutani alespoň ohledně budoucího modelového programu Mazdy. Ten by mohl obsahovat více crossoverů a SUV, mezi nimi potom nebude chybět chystaná řada CX-4.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?