Přemýšleli jste někdy nad tím, zda-li by Mazda MX-5 mohl být vedle pohonu zadních kol vybavena také čtyřkolkou? Vedení japonské automobilky zřejmě tento problém trápí více než fanoušky, kteří možná budou nemile překvapeni.
O použití náhonu na všechna kola v útrobách Mazdy MX-5 se pro web Car Advice rozpovídal zástupce ředitele oddělení výzkumu motorů a pohonů Tetsushi Marutani. „V Japonsku nabízíme pohon všech kol pro modely 2, 3, 6, CX-3, CX-5 a CX-9. Pro MX-5 je jeho použití také možností, musíme nicméně zvážit hodně faktorů, mezi nimi i zábavu za volantem,“ řekl.
Sám Marutani ale vidí lehký roadster raději s pohonem zadních kol. Toto řešení je podle něj nejlepší, například i kvůli cenové dostupnosti vozu. Jak je každopádně vidět, pohon všech kol je celkem bez problémů možné použít i u MX-5, což je věc před několika lety naprosto nemyslitelná.
Samotné technické řešení zatím zůstane takové, jaké jej známe z výše zmíněných modelů. Nová generace zvaná i-Active AWD přijde nejdříve za pět let. Trochu sdílnější byl Marutani alespoň ohledně budoucího modelového programu Mazdy. Ten by mohl obsahovat více crossoverů a SUV, mezi nimi potom nebude chybět chystaná řada CX-4.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?