Po aféře Dieselgate u firmy Volkswagen se dalo očekávat, že prozkoumány budou i další evropské automobilky. Na to doplatila firma Renault, která má teď opravdu co vysvětlovat.
Úřady ve Francii totiž podrobily některé modely Renault zkoušce v běžném provozu a výsledek? Renault byl nucen připravit svolávací akci, kam poputuje přibližně 15 tisíc automobilů. Minulý týden navíc francouzští vyšetřovatelé prohledávali kanceláře Renaultu, zabavovali dokumenty a počítače a snažili se najít cokoliv spojeného s případnými podvody s emisemi.
Celou svolávací akci prozradila francouzská ministryně pro energetiku Segolène Royalová. Podle ní se Renault zavázal ke kontrole více než 15 tisíců aut a chce zjistit, zda v nich správně funguje systém filtrace zplodin. Ten totiž při zkušebních testech náhodně vybraných aut nefungoval, a to jak ve velmi vysokých teplotách, tak ani v teplotě pod 17° C.
A o jaké modely se jedná? Prý jde především o Captur a nový Espace. Oba vypouštěly v reálném provozu výrazně vyšší emise oxidů dusíku, než prokázala laboratorní měření. Uvidíme, jak s tím Renault naloží, zatím jeho vedení tvrdí, že dosavadní vyšetřování v jeho vozech neodhalilo žádné podvodné zařízení, které by obcházelo normované měření.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?