Německá automobilka Volkswagen ohlásila, že už příští rok uvede do nabídky nástupce současných dvou pohonných jednotek.
Jedná se o novou dvojici přeplňovaných 1,5litrových motorů, která podle generálního ředitele značky Herberta Diesse přijde v nadcházejícím omlazeném Golfu VII. Zatímco vůz bude představen už koncem letošního roku, dotyčné motory budou nabízeny až se začátkem roku 2017.
Přeplňovaný 1,5litrový benzínový motor bude sloužit jako přímý nástupce současných jednotek 1,4 TSI a má přijít s funkcí vypínání poloviny válců, respektive novým turbodmychadlem. Pokud jde o dieselovou verzi, motor o objemu 1,5 litru v budoucnu nahradí čtyřválec 1,6 TDI. Nový benzinový motor dostane delší zdvih než 1,4 TSI a budoucí turbodiesel zase kratší vrtání než 1,6 TDI.
Oba nové motory budou lehčí a úspornější. „Prodej těchto jednotek bude spuštěn až ve chvíli, kdy to bude dávat smysl kvůli normám CO2“ řekl ke všemu Diess. VW pak plánuje prodávat obě pohonné jednotky v různých výkonnových verzích, a to u modelů Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Je tak dost pravděpodobné, že je najdeme i pod kapotou modelů Octavia a Fabia.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?