Německá automobilka Volkswagen ohlásila, že už příští rok uvede do nabídky nástupce současných dvou pohonných jednotek.
Jedná se o novou dvojici přeplňovaných 1,5litrových motorů, která podle generálního ředitele značky Herberta Diesse přijde v nadcházejícím omlazeném Golfu VII. Zatímco vůz bude představen už koncem letošního roku, dotyčné motory budou nabízeny až se začátkem roku 2017.
Přeplňovaný 1,5litrový benzínový motor bude sloužit jako přímý nástupce současných jednotek 1,4 TSI a má přijít s funkcí vypínání poloviny válců, respektive novým turbodmychadlem. Pokud jde o dieselovou verzi, motor o objemu 1,5 litru v budoucnu nahradí čtyřválec 1,6 TDI. Nový benzinový motor dostane delší zdvih než 1,4 TSI a budoucí turbodiesel zase kratší vrtání než 1,6 TDI.
Oba nové motory budou lehčí a úspornější. „Prodej těchto jednotek bude spuštěn až ve chvíli, kdy to bude dávat smysl kvůli normám CO2“ řekl ke všemu Diess. VW pak plánuje prodávat obě pohonné jednotky v různých výkonnových verzích, a to u modelů Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Je tak dost pravděpodobné, že je najdeme i pod kapotou modelů Octavia a Fabia.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.