Německá automobilka Volkswagen ohlásila, že už příští rok uvede do nabídky nástupce současných dvou pohonných jednotek.
Jedná se o novou dvojici přeplňovaných 1,5litrových motorů, která podle generálního ředitele značky Herberta Diesse přijde v nadcházejícím omlazeném Golfu VII. Zatímco vůz bude představen už koncem letošního roku, dotyčné motory budou nabízeny až se začátkem roku 2017.
Přeplňovaný 1,5litrový benzínový motor bude sloužit jako přímý nástupce současných jednotek 1,4 TSI a má přijít s funkcí vypínání poloviny válců, respektive novým turbodmychadlem. Pokud jde o dieselovou verzi, motor o objemu 1,5 litru v budoucnu nahradí čtyřválec 1,6 TDI. Nový benzinový motor dostane delší zdvih než 1,4 TSI a budoucí turbodiesel zase kratší vrtání než 1,6 TDI.
Oba nové motory budou lehčí a úspornější. „Prodej těchto jednotek bude spuštěn až ve chvíli, kdy to bude dávat smysl kvůli normám CO2“ řekl ke všemu Diess. VW pak plánuje prodávat obě pohonné jednotky v různých výkonnových verzích, a to u modelů Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Je tak dost pravděpodobné, že je najdeme i pod kapotou modelů Octavia a Fabia.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?