Nadcházející veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas je automobilovými fanoušky očekáván více než kdykoliv jindy. Představit se zde totiž má mnoho zajímavých čtyřkolových novinek včetně Volkswagenu Budd-E nebo Rinspeedu Ʃtos. Přesto jde stále o veletrh elektroniky, nejvíce prostoru tedy dostane ona a v jejím rámci pak multimediální systémy. Například ty od koncernu FCA a Fordu.
Italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles ukáže ve městě hazardu čtvrté pokračování infotainmentu Uconnect. Ten dostal rychlejší procesor, spouštění i odezvu na dotykový povel. Obrazovka v různých velikostech má lepší rozlišení a světlejší barvy, což by mělo dále usnadnit ovládání. Největší novinkou je nicméně rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, dostupné pro vybrané specifikace Uconnectu včetně provedení 8.4 NAV.
Novou verzi svého multimediálního systému SYNC 3 předvedl také Ford. A rovněž u modrého oválu je největší novinkou začlenění rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Pro auta modelového roku 2016 budou obě novinky dostupné ve formě aktualizace softwaru během roku, Fordy modelového roku 2017, počínaje zmodernizovaným SUV Escape, je už dostanou v základu.
Upravena byla aplikace AppLink, zahrnující funkce Eventseeker a Cityseeker, které obsahují informace o zajímavých akcích poblíž lokace auta, respektive nočním životě (bary, restaurace, kluby) ve více než pěti stech městech na světě. Kvůli 4G LTE síti dokáže Ford sám na dálku nastartovat nebo odemknout dveře.
Android Auto dokáže spárovat automobil s chytrými telefony, jejichž operační systém Android je ve verzi 5.0, Apple CarPlay tuto možnost nabídne majitelům iPhonů s operačním systémem iOS 5 a výš.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?