Zcela nové informace se začínají objevovat o novém Fordu Fiesta RS, který má podle Auto Bildu přijít už v roce 2017.
Má se tak stát u příležitosti 40. výročí modelu Fiesta, ale zatím je dosti s podivem, že sám Ford nepotvrdil vývoj verze RS. Již v minulosti ale Ford prohlásil, že bude nabízet alespoň 12 vysoce výkonných modelů a mezi nimi by se měla objevit i Fiesta RS.
Mezi další adepty se pak zařadí Focus RS, F-150 Raptor, Mustang Shelby GT350/GT350R a zcela nový GT. Malý ďábel od Forda by měl vypadat stejně agresivně jako Focus RS, takže očekávejme agresivní body kit, široké boční prahy, zadní křídlo a můžeme počítat i se sportovně laděným odpružením a vysoce výkonným brzdovým systémem.
Specifikace týkající se výkonnosti zatím zůstávají nepotvrzené, ale neoficiální zdroj říká, že auto bude používat zaktualizovanou verzi turbodmychadlem přeplňovaného motoru o objemu 1,6 litru z Fiesty ST. V ní motor produkuje 200 koní, ale verze RS by mohla mít až 249 koní.
Už dříve se hovořilo o tom, že příští Fiesta RS by mohla být vybavena systémem pohonu všech kol, ale to se zdá s postupem času jako velmi nepravděpodobné. Nakonec se tak z ní stane klasická předokolka, která by mohla dostat i mechanický samosvor.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.