Nová generace BMW řady 7 se představila na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, ale nyní se již prodává na většině trhů a konkuruje tak Mercedesu třídy S a Audi A8. Současná nabídka motorů „sedmičkového“ BMW nabídne maximálně osmiválec, ale dle slov zástupců automobilky se to údajně brzy změní.
Momentálně BMW prý pracuje na dvou různých verzích řady 7, které mají dostat pod kapotu 6,6litrový dvanáctiválec z dílen Rolls-Royce. Pokud jde skutečně o pravdivé informace, dvanáctiválec bude k dispozici u BMW 760i a 760iL. Prozatím se nemluví o konkrétních číslech výkonu, ale odhaduje se hodnota okolo 600 koní. Dokonce se mluví i o sportovní M760i, která by disponovala výkonem k hranici 650 koní.
Jestliže se dočkáme M760i, dostane krom silného dvanáctiválce také odlišný vzhled, upravené odpružení a výkonnější brzdovou soustavu. Obě dvanáctiválcové verze nabídnou osmistupňovou automatickou převodovku a pravděpodobně za příplatek i pohon všech čtyř kol xDrive. Standardem se stane zřejmě pohon zadních kol, jelikož stejné provedení má i konkurující S 65 AMG.
Premiéra se očekává v prvním čtvrtletí roku 2016, takže tipujeme debut nových verzí BMW řady 7 na ženevském autosalonu. Upřímně, jsme velmi rádi, že dvanáctiválcové motory ještě úplně nevymřely a doufáme tak, že to ocení u BMW i početná klientela.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.