SsangYong Rodius je už dlouhá léta považován za jedno z nejošklivějších aut planety. Nástupce, prodávaný v různých koutech světa také jako Turismo, Korando Turismo nebo Stavic, už takové vášně nebudí. Aktuálně navíc dostal nový diesel, plnící normu Euro 6.
Čtyřválec e-XDi 220 o objemu 2.2 litru má 178 koní a 400 Nm, dostupných v pásmu 1400 - 2800 ot./min. Vedle standardního manuální šestikvaltu bude k dispozici rovněž sedmistupňový automat, jehož původ musíme hledat u německého Mercedesu. Exkluzivně pouze s ním bude k dispozici pohon všech čtyř kol, manuál tak bude vždy spřažen s pohonem zadní nápravy. Kombinovaná spotřeba Rodiusu se pak v závislosti na zvolené kombinaci pohybuje mezi 7,2 - 7,8 l/100 km.
Zbytek auta zůstal nezměněn, to znamená, že interiér pojme sedm pasažérů (v Jižní Koreji může mít interiér kapacitu dokonce devět nebo jedenáct lidí) a 875 - 3146 litrů zavazadel. O vzhledu karosérie s velkou maskou chladiče a až konzervativně řešenými světly už byla řeč, pracoviště kolem řidiče je determinováno uprostřed palubní desky umístěným přístrojovým štítem, rozměrným multifunkčním volantem nebo místy mírně lacinými plasty. Nechybí však kůže nebo množství odkládacích prostor.
U nás bohužel Rodius, nebo vlastně jakýkoliv SsangYongu, už nějakou dobu nekoupíte. V Německu ale MPV s novým motorem startuje na 24 990 eurech (cca 675 000 korun). Za čtyřkolku dáte nejméně 33 290 euro (cca 900 000 korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?