Britská automobilka představuje novou upravenou verzi aktuálního modelu XE. Ta se týká novinek ve výbavě a hlavně dvou motorů, u kterých přibude pohon všech kol.
Tím pádem se zařadí mezi modely F-Type, F-Pace nebo XF, přičemž u XE AWD pracuje pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Ta v případě potřeby připojuje přední nápravu, na což potřebuje 165 milisekund. Z toho vyplývá, že motor posílá ve standardu výkon na zadní nápravu v rámci zachování sportovního charakteru.
V základní výbavě přibude i systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odezvu na plyn, chování převodovky a stabilizace podle povrchu, po kterém vůz aktuálně jede. Cílový zákazník má na výběr dva motory. Pohon všech kol lze spojit s dvoulitrovým dieselem Ingenium o výkonu 180 koní, druhou volbou je přeplňovaný benzinový šestiválec s 340 koňmi a 450 Nm. Nový Jaguar XE AWD pak bude dostupný výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?