Mysleli jste si, že devítistupňový automat u nové Hondy CR-V je vrcholem technických dovedností inženýrů? Jestli ano, pak vás asi vyvede z omylu nová zpráva od vedení Hondy.
Ta totiž oznámila plány zavést deseti-rychlostní automatickou převodovku. Oznámení bylo učiněno prostřednictvím hlavního zástupce pro vývoj a technologie, kterým je Keiji Ohtsu. Ten prozradil, že nový automat bude použit pro modely s pohonem předních kol a nahradí šestistupňovou dosavadní verzi.
Aktuálně tak tuhle kombinaci najdeme u amerických modelů Honda Odyssey a Acura RLX s motorem 3,5-litru V6. Nový deseti-rychlostní automat je prakticky stejně velký jako odchozí šestistupňová převodovka a má být kompaktibilní se širokou škálou modelů. Ohtsu také zmiňuje, že ozubená kola mění převody o 30% rychleji a dojde i ke snížení spotřeby paliva o nejméně 6%.
Připomínáme, že Honda odhalila plán na uvedení na nového tříválcového motoru o objemu jeden litr. Jeho debut se odehraje na začátku roku 2017 u evropské specifikace Civicu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?