Příští Civic dostane přeplňované motory VTEC, chybět nebude ani tříválec

ar6, 27. října 2015, 19:45 Google+

Ještě donedávna bylo nemyslitelné, aby vysokootáčkový atmosférický čtyřválec Hondy dostal přeplňování nebo dokonce o válec méně. Časy a tržní podíly se ale mění, a proto je i japonská automobilka nucena nasadit maloobjemovou jednotku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příští generace Civicu dostane přeplňovaný litrový tříválec (na snímku stávající provedení).

Příští generace Civicu dostane přeplňovaný litrový tříválec (na snímku stávající provedení). | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Motor 1.0 i-VTEC se tak během roku 2017 objeví v útrobách desátého pokračování Civicu, dostane se ale i do Jazzu nebo crossoveru HR-V. Využívat samozřejmě bude technologií Earth Dreams, jejichž hlavním účelem je snížit spotřebu motoru při zachování zábavnosti jednotlivých modelů.

Součástí nové jednotky bude variabilní časování ventilů, které sníží tření i kombinovanou spotřebu. Samotné turbodmychadlo bude údajně velice rychle reagovat na sešlápnutí plynového pedálu.

Honda zatím přesný výkon nezveřejnila, kolegové z britského Autocaru, kteří už měli možnost novou motorizaci vyzkoušet, ale mluví o 128 koních a 200 Nm, přenášených na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovkou. V takové kombinaci si hatchback nižší střední třídy řekne o 4,2 l/100 km, v emisích jde o 99 g CO2/km.

Vedle litrového tříválce dostane Civic s pořadovým číslem deset rovněž přeplňovanou patnáctistovku i-VTEC. Tu ale najdeme už pod kapotou nedávno představené severoamerické verze.

Vytisknout

Diskuze: Příští Civic dostane přeplňované motory VTEC, chybět nebude ani tříválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Hyundai Genesis Coupe po úpravách americké společnosti Ark Performance slibuje výkon vyšší než 500 koní.

Dokáže splnit velké sliby? Hyundai Genesis Coupe od Ark Performance

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud