Zima je skoro za dveřmi a od 1. listopadu by mělo být každé auto přezuto na zimní pneumatiky. My vám proto přinášíme výsledky časopisu dTest, jenž vám jasně ukážou, které zimní gumy vybrat a kterým se obloukem vyhnout.
Časopis dTest prověřil hned 33 typů pneumatik od různých značek, jenže jen pět z nich bylo vyhodnoceno jako velmi kvalitní. Důkladným testem prošly pneumatiky s rozměry 165/70 R14 pro menší vozy (Škoda Fabia, VW Polo) a pneumatiky o velikosti 205/55 R16 pro nižší střední a střední třídu vozů (Škoda Octavia, Hyundai i40).
Nejmenší rozdíly jsou mezi pneumatikami ve vlivu na spotřebu, naopak největší rozdíly byly pozorovány v chování na mokré a suché vozovce. "Dobré jízdní vlastnosti na mokré vozovce jsou jako vždy nejčastější slabinou testovaných pneumatik a také limitujícím faktorem celkového skóre," uvedla Hana Hoffmannová, vedoucí redakce časopisu dTest.
A kteří výrobci nabízejí nejlepší zimní pneu? V kategorii pro středně velké vozy zvítězily pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, druhé nejlepší pak byly Yokohamy W.drive V950. Ostatní značky dostaly ohodnocení uspokojivě. Naprostým propadákem pak byly gumy Avon Ice touring ST, se kterými by jste se měli doslova bát jezdit.
První zmíněný výrobce Continental měl nejlepší jízdní vlastnosti na mokru, sněhu a současně nízkou míru opotřebení. Druhá Yokohama naopak předvedla nejlepší výsledek na suché vozovce. Nejdelší brzdnou dráhu ukázaly pneumatiky Goodyear, potřebovaly o 4 metry více než nejlépe hodnocené gumy.
Mezi pneumatikami pro menší a malá auta se našly hned tři vítězové. Absolutní špičkou jsou pneumatiky Goodyear UltraGrip 9, jenž excelovaly na všech površích. Hned za nimi se umístila značka Michelin s gumami Alpin 4, které vynikly v testu opotřebení. Třetí místo si zasloužil výrobce Dunlop a typ SP Winter Response 2, který dosáhl nejlepšího výkonu na sněhu a náledí. Naopak naprosto nevhodné jsou gumy značky Mentor M200 a Linglong Green-Max Winter HP.
"Modely se známkou dobře patří k těm nejlepším na trhu. Známka uspokojivě sice znamená horší jízdní vlastnosti za určitých podmínek, ovšem stále jde o kvalitní pneumatiky," doplnila Hana Hoffmannová.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.