Online generace se dočká vlastního auta, dáte mu „lajk“?

ar6, 13. října 2015, 06:05 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Většina dnešních náctiletých (a nejen jich) umí používat Facebook, Twitter nebo Instagram a mnoho z nich také na těchto sociálních sítích tráví hodiny a hodiny volného času. A právě na ně se rozhodl zacílit Nissan s tokijským konceptem Teatro for Dayz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Auto pro moderní generaci online lidí, Nissan Teatro for Dayz.

Auto pro moderní generaci online lidí, Nissan Teatro for Dayz. | foto: Nissan

Sdílejte článek

V celém interiéru nenajdete jediné konvenční tlačítko, všechny funkce se ovládají pohybem nebo hlasem. Palubní deska, výplně dveří a dokonce i sedadla jsou koncipována jako jeden velký displej pro sledování, ale také okamžité sdílení fotek, videí, pocitů nebo nálad. Pokud nejsou jednotlivé plochy zrovna využívány k online aktivitám, vypadají jako „normální“ světlé plátno. Aby bylo splynutí virtuálního a reálného světa co nejuvěřitelnější, jsou pedály brzdy a plynu označeny ikonami „play“ a „pause“. Která patří jaké funkci asi nemusím vysvětlovat.

img-responsive

Sedadla mohou ladit s palubní deskou, Nissan Teatro for Dayz. | foto: Nissan

Přes proti sobě se otevírající dveře se dovnitř dostane čtveřice cestujících, kteří se usadí na dvě lavice, svou koncepcí připomínající spíše pohodlný gauč. Přední „dvousedadlo“ je navíc otočné proti směru jízdy, takže se cestující mohou bez problémů bavit z očí do očí.

Zvenku je takhle krabička vybavena LED displeji v obou náraznících a bočních lištách, takže pocity uvnitř kabiny mohou být velice rychle rozšířeny téměř do celého světa. Další designové prvky nikterak nevybočují ze zajetých kolejí posledních Nissanů, máme tady tedy masku chladiče ve tvaru písmene V, LED diodová světla či futuristická kola.

Ta ale nejsou samoúčelná, protože pomáhají zlepšit aerodynamiku jinak krabicovité karosérie. Teatro for Dayz je totiž elektromobilem, takže každý ušetřený kilowatt přijde vhod. Případná výroba je v dohledné době vysoce nepravděpodobná, avšak některá technická řešení určitě dřív nebo později uvidíme i v sériových autech. Vnitřní plochy pro online sdílení by mohly najít prostor třeba u autonomních vozidel…

Vytisknout

Diskuze: Online generace se dočká vlastního auta, dáte mu „lajk“?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia Combi Monte Carlo 1,2 TSI

TEST: Lepší menší Octavia? Škoda Fabia Combi 1,2 TSI 66kW

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud