Po automobilce Audi se ke spuštění speciální stránky na kontrolu modelů s "falešnými" motory TDI odhodlala i tuzemská Škoda Auto.
Aplikace zahrnuje všechny vyrobené naftové motory EA 189, na které dopadá kauza Dieselgate. Z celkového počtu dotčených vozů tvoří 1,2 milionu škodovek, přičemž dle odhadů se v ČR nachází přibližně 100 tisíc z nich.
Pokud si nejste jisti, zda právě vaše Škodovka není onou dotčenou, pak si právě ZDE zadejte sedmnáctimístný kód VIN. Vyhledávání najde modely Fabia II. generace (2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II. generace (2009 až 2013).
Právě u nich se mohou objevit lživé motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI s emisní nornou Euro 5. Samotná Škoda Auto v tiskovém prohlášení uvádí, že všechny její vozy jsou plně schopny provozu a jejich užíváním posádce nehrozí žádné nebezpečí. "Výše uvedené motory se již nevyrábí a všechny v současnosti prodávané modely splňují emisní normu Euro 6".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?