Společnost ADAC podrobila po aféře koncernu VW další vybrané vozy stávajícímu evropskému testu NEDC a z výsledků testů se ukázalo, že nejen Volkswagen podvádí a lže.
Získané výsledky pak ADAC porovnal s druhým testem WLTC a jak to vlastně dopadlo? Nejhorších emisních výsledků v testu WLTC dosáhly vozy Nissan X-Trail s motorem 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 16 a taktéž Jeep Renegade 2.0. Na dalších pozicích se umístil i Renault Grand Scénic a nový Renault Kadjar.
Kupříkladu Nissan X-Trail 1.6 dCi produkoval v testu WLTC více než čtrnáctkrát více oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající evropské testy. K celé věci se vyjádřil i mluvčí značky, který pro deník The Guardian uvedl, že automobilka považuje za svůj závazek dodržovat zákony a pravidla na všech trzích. Podobné stanovisko zaujal i mluvčí skupiny Renault, který podotkl, že vozidla této automobilky nejsou vybavena zařízeními umožňujícími falšovat údaje o emisích.
To ale není vše. Podvodné údaje o emisích byly naměřeny i u švédského Volva S60 D4. To v testu překročilo limit emisí čtrnáctinásobně. Mluvčí automobilky k celé věci uvedl, že v tomto případě bylo auto porouchané a podnik záležitost vyšetřuje. Na výše uvedených příkladech je tak jasně vidět, že neco není v pořádku a nastává otázka, zda jsou zákonné emisní normy vůbec k něčemu, když je většina výrobců stejně porušuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.