Společnost ADAC podrobila po aféře koncernu VW další vybrané vozy stávajícímu evropskému testu NEDC a z výsledků testů se ukázalo, že nejen Volkswagen podvádí a lže.
Získané výsledky pak ADAC porovnal s druhým testem WLTC a jak to vlastně dopadlo? Nejhorších emisních výsledků v testu WLTC dosáhly vozy Nissan X-Trail s motorem 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 16 a taktéž Jeep Renegade 2.0. Na dalších pozicích se umístil i Renault Grand Scénic a nový Renault Kadjar.
Kupříkladu Nissan X-Trail 1.6 dCi produkoval v testu WLTC více než čtrnáctkrát více oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající evropské testy. K celé věci se vyjádřil i mluvčí značky, který pro deník The Guardian uvedl, že automobilka považuje za svůj závazek dodržovat zákony a pravidla na všech trzích. Podobné stanovisko zaujal i mluvčí skupiny Renault, který podotkl, že vozidla této automobilky nejsou vybavena zařízeními umožňujícími falšovat údaje o emisích.
To ale není vše. Podvodné údaje o emisích byly naměřeny i u švédského Volva S60 D4. To v testu překročilo limit emisí čtrnáctinásobně. Mluvčí automobilky k celé věci uvedl, že v tomto případě bylo auto porouchané a podnik záležitost vyšetřuje. Na výše uvedených příkladech je tak jasně vidět, že neco není v pořádku a nastává otázka, zda jsou zákonné emisní normy vůbec k něčemu, když je většina výrobců stejně porušuje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?