Vývoj není jen na bedrech Amerického Fordu. Evropský Ford má své vývojové středisko, tomu se zatím velmi daří.
Ford důvěřuje Evropským inženýrům. Například vývoj podvozků (krom žebřinových rámů pro pick-upy) je zcela v kompetenci Evropského vývojového centra v Německu.
Zde se zrodila i vynikající zadní náprava Integral Link. Tu vymysleli Němečtí inženýři, zkonstruovali, vyrobili a vyladili na míru Evropskému provozu. To však neznamená, že Ford Mondeo má jinou nápravu než Ford Fusion.
Oba mají jednu a tu samou. O to větší zajímavostí je, že Ford Fusion (lehce odlišný od Mondea) dostal Integral Link dříve než Mondeo (na které jsme čekali v Evropě tři roky). Kromě Fusiona a Mondea má Integral Link například Ford Galaxy, S-Max nebo také nový Mustang.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.