Vývoj není jen na bedrech Amerického Fordu. Evropský Ford má své vývojové středisko, tomu se zatím velmi daří.
Ford důvěřuje Evropským inženýrům. Například vývoj podvozků (krom žebřinových rámů pro pick-upy) je zcela v kompetenci Evropského vývojového centra v Německu.
Zde se zrodila i vynikající zadní náprava Integral Link. Tu vymysleli Němečtí inženýři, zkonstruovali, vyrobili a vyladili na míru Evropskému provozu. To však neznamená, že Ford Mondeo má jinou nápravu než Ford Fusion.
Oba mají jednu a tu samou. O to větší zajímavostí je, že Ford Fusion (lehce odlišný od Mondea) dostal Integral Link dříve než Mondeo (na které jsme čekali v Evropě tři roky). Kromě Fusiona a Mondea má Integral Link například Ford Galaxy, S-Max nebo také nový Mustang.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?