Vývoj není jen na bedrech Amerického Fordu. Evropský Ford má své vývojové středisko, tomu se zatím velmi daří.
Ford důvěřuje Evropským inženýrům. Například vývoj podvozků (krom žebřinových rámů pro pick-upy) je zcela v kompetenci Evropského vývojového centra v Německu.
Zde se zrodila i vynikající zadní náprava Integral Link. Tu vymysleli Němečtí inženýři, zkonstruovali, vyrobili a vyladili na míru Evropskému provozu. To však neznamená, že Ford Mondeo má jinou nápravu než Ford Fusion.
Oba mají jednu a tu samou. O to větší zajímavostí je, že Ford Fusion (lehce odlišný od Mondea) dostal Integral Link dříve než Mondeo (na které jsme čekali v Evropě tři roky). Kromě Fusiona a Mondea má Integral Link například Ford Galaxy, S-Max nebo také nový Mustang.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?