Volkswagen se potýká s velkou aférou. Nyní přistupuje k opatřením a přestává prodávat 2,0 TDI.
Volkswagen přiznal, že softwarovým zásahem u řídících jednotek podváděl u měření emisí. Auto dokázalo rozpoznat, že je právě podrobováno emisní zkoušce a uměle přeprogramovalo motor aby dosáhl nižších emisí. Tímto způsobem snížili „papírové“ emise.
V době, kdy se rozhoduje o horentní pokutě přistupuje VW k problému. Prvním krokem je pozastavení prodeje 2,0 TDI. Právě o tyto motory se jedná. Podle amerických úřadů mají mít 10x až 40x vyšší emise, než dovoluje zákon a to byly celou dobu považovány a prodávány jako „Clean Diesel“ („Čistý diesel“).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?