Střílejte, bourejte, házejte granáty nabo mlaťte do skla, tenhle Range Rover všechno vydrží a kdyby přeci jen ne, má nouzový únikový východ.
Příští týden se představí obrněný Range Rover Sentinel. Nikoliv však na autosalonu ve Frankfurtu, ale v Londýně na veletrhu Defence and Security Equipment.
Klasický Range Rover se zážehový přeplňovaným vidlicovým osmiválcem pod kapotou a výkonem 250 kW prošel přestavbou. Tu provedla divize Special Vehicle Operations, který spadá pod Range Rover.
Range Rover díky šestidílné bezpečnostní kleci vestavěné do interiéru, neprůstřelným sklům a speciálním pneumatikám, odolá patnáctikilogramové náloži TNT, střelbě z ručních zbraní, nebo zásahu granátem.
Dalším unikátním řešením je nouzový únikový východ, který je mezi zadními sedadly.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.