Automatické řazení bylo vždy znakem luxusu, co potom dělá automatická převodovka v Dacii?
Není to jen Duster, ale i Logan MCV, Sandero nebo Logan, všechny tyto vyjmenované modely obdaří Dacie automatizovaným manuálem, který honosně nazývá Easy-R.
Spojení automatu, tedy automatizovaného manuálu a motoru, bude za příplatek. Prozatím bude jen jediná motorizace, kterou můžete s Easy-R spojit.
Tou je zážehový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 66 kW a maximem točivého momentu 140 Nm. Spolu s automatizovaným manuálem zvládne jezdit kombinovaně za 4,9 litru.
Důležité je ale něco jiného. Tento přelom znamená víc než jen další položku v příplatkové výbavě. Je to signál, že Renault ví, že dlouho nemůže prodávat naprosto „oholená“ auta. Bez moderní techniky a výbavy. Časem se tak v Daciích dočkáme dalších „vymožeností“ a tím pádem se zřejmě budeme dostávat s plně vybavenými Daciemi na cenu přes půl milionu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.