Automatické řazení bylo vždy znakem luxusu, co potom dělá automatická převodovka v Dacii?
Není to jen Duster, ale i Logan MCV, Sandero nebo Logan, všechny tyto vyjmenované modely obdaří Dacie automatizovaným manuálem, který honosně nazývá Easy-R.
Spojení automatu, tedy automatizovaného manuálu a motoru, bude za příplatek. Prozatím bude jen jediná motorizace, kterou můžete s Easy-R spojit.
Tou je zážehový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 66 kW a maximem točivého momentu 140 Nm. Spolu s automatizovaným manuálem zvládne jezdit kombinovaně za 4,9 litru.
Důležité je ale něco jiného. Tento přelom znamená víc než jen další položku v příplatkové výbavě. Je to signál, že Renault ví, že dlouho nemůže prodávat naprosto „oholená“ auta. Bez moderní techniky a výbavy. Časem se tak v Daciích dočkáme dalších „vymožeností“ a tím pádem se zřejmě budeme dostávat s plně vybavenými Daciemi na cenu přes půl milionu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.