Takový francouzský peklo, nečekejte ale žádné žabičky, tady je šelma s šelmou ve znaku.
Peugeot Sport řádí, vedle veleúspěšného RCZ-R postavil podmanivou 208 GTi a nyní novou 308 GTi, která si vezme do zaměřovače Leon Cupru nebo Mégane R.S. Co ale vytvořili pánové z Peugeto Sportu nyní, je mistrovské dílo.
Vycházeli z 308 GTi a přesto je to auto z jiného světa. Široké rozkročené kola, nafouknuté blatníky, masivní spoiler inspirovaný šampionátem WTCC, nebo 18-ti palcová kovaná kola.
Pod kapotou je nám velmi dobře známý agregát z dílny PSA/BMW. Tady ale 1,6 THP má 308 koní (227 kW), což je o celých 38 koní (28 kW) více, než v případě 308 GTi. Nečekejte žádný manuál, tady řadí automat s pádly pod volantem.
Nečekejte ani navigaci, parkovací asistent, tempomat a podobné vymoženosti. Vše nepotřebné je venku, takže hmotnost je sražena na minimum (předpokládáme kolem 1100 kg).
Tahle bestie bude představená už letos v září na Frankfurtském autosalonu, zatímco v akci se představí už 24. října na trati Paula Ricarda ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.