Všem je asi jasné, že setrvání lidí na pozici řidiče motorových vozidel je již jen otázkou času. Ať se nám to líbí či nikoli, automobilky již delší dobu pracují na plně autonomním způsobů řízení motorových vozidel. Mnoho vývojářů se dokonce vyslovilo v tom smyslu, že člověk, jakožto tvor omylný, je za volantem těžkého a rychle se pohybujícího stroje nadmíru nebezpečný špás.
Není tak divu, že se jednotlivé automobilky již začínají pomalu a jistě připravovat na nástup těchto autonomních systémů. Například americká automobilka Ford si nedávno nechala patentovat zcela novou koncepci interiéru.
Ta přímo počítá s tím, že člověk se stane již pouhým pasažérem a nikoli řidičem, přední sedadla jsou tak nastavitelná. Je tedy možné sedadla mít v klasickém postavení čelem k přednímu sklu, či je otočit o 180 stupňů a váš vůz tak může najednou připomínat coupé, které známe z vlaků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?