Švédský magazín Teknikens Värld otestoval, jak moc dobře brzdí současné generace luxusních SUV. Zjištěné výsledky ale mohou někoho zarazit, jelikož pro někoho tipovaný finalista naprosto propadl.
Je jasné, že velká hmotnost má svůj vliv na celkovou délku brzdné dráhy, ale i tak výsledné měření celkem dost překvapilo. SUV jsou zkrátka velká a těžká auta a i špičková brzdová soustava Brembo občas dostane hodně zabrat.
Ve srovnávacím testu se objevila nová Audi Q7, Volvo XC90 a Range Rover Sport. Magazín nespecifikoval přesně, co se nacházelo pod kapotami vozidel, ale například Range Rover Sport měl nazuty pneumatiky o rozměru 275/40 R19. Právě on měl instalované brzdy Brembo a právě on dopadl ze všech nejhůře...
K zastavení ze 100 km/h totiž potřeboval 42 metrů. To Volvo XC90 potřebovalo 36,4 metru a Audi Q7 dokonce jen 36 metrů. Na videu je tak patrné, že v okamžiku zastavení Volva se Range Rover stále pohyboval kupředu a měl rychlost 30 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?