Už se to blíží, obrovské osmiválce nahradí šestiválce a čtyřválce s přeplňováním. Americe se to samozřejmě nevyhne.
Připravte si kapesníčky, prášky na depky a spoustu čokolády. I v Americe začíná řádit downsizing. Nevyhne se ani těm nejlegendárnějším. Osmiválce z Hellcatů čeká střídání. Budeme se tedy muset rozloučit s vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru a výkonu 527 kW.
Challenger SRT Hellcat, Charger SRT Hellcat, oba Dodge bude od roku 2019 pohánět šestiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Horší na tom je to, že „slabší varianty“ se spokojí jen se čtyřválcem taktéž s dvěma turbodmychadly.
Tahle hořká pravda nás vyburcovala k jedinému, kdo můžete, kupte si Hellcat (pekelnou kočku) dokud můžete. Je to skutečně ohrožený druh.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?