Úžasný supersport od Hondy, tedy Acury, se dočkal odkladu. Přijde vůbec?
Koncept tu byl před skoro třemi lety. Přesto stále nemá NSX hmatatelný konec, respektive začátek. První auta budou zřejmě až na jaře roku 2016 a prodejci je dostanou až záhy. Co za tím stojí je otázka úvahy, nebo spíše spekulací.
Na jedné straně se objevují výmluvy na vedení, které změnilo počáteční rozhodnutí. NSX bylo konstruováno se šestiválcem s atmosférickým plněním. Plán byl změněn a místo zachování věrnosti atmosféře se přeběhlo k dvojitě přeplňovanému šestiválci. Na druhé straně se objevují spekulace o tom, že už rozjeté testování provázejí potíže prototypů.
My se spíše přikláníme k první variantě. Každý z motoru totiž potřebuje jiné uložení. Zatímco atmosférický by uložený příčně, přeplňovaný šestiválec potřebuje více místa a tak bude uložen podélně. Navíc potřebuje 10 chladičů. Tudíž čas na vývoj se musel prodloužit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?