Hon na Hondu Civic Type-R může začít. Nejsilnější Leon je ještě silnější, teď udělá stovku jen za 5,7 sekundy.
Seat Leon Cupra míří proti hierarchii koncernu VW. Vždyť se už blíží na dostřel Golfu R a Audi S3. Nyní totiž od těchto dvou zmíněných rivalů, dělí Španělské eso „jen“ deset koní a pohon všech kol.
Ano, teď bude mít Cupra silnější alternativu s výkonem 290 koní a 350 Nm točivého momentu. Teď zvládá sprint na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a maximálně uhání 250 km/h, kde je zastaví omezovač.
Co se děje, že koncern dovolí ohrozit Audi S3 a Golf R? Jednoduchá odpověď je nasnadě. Však Honda má Civic Type-R a ten posílá na předek ještě o 20 koní více a 50 Nm. Jenže stovku zvládá papírově stejně jako posilněná Cupra, tedy za 5,7 sekundy. Jenže Hondu zastaví omezovač rychlosti až na 270 km/h.
Předpokládáme, že Seat vytvořil silnější Cupru jako bojovníka na severní smyčku, kde se brzy opět začne bojovat o post nejrychlejší předokolky na ringu.
Vy už začít závodit můžete. Posílená verze je v Německu již k objednání za sympatických 31 320 Euro. Tedy v přepočtu něco kolem 846 tisíc korun českých.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?