Německá automobilka se čtyřmi kruhy na kapotě již delší dobu pracuje na vývoji nového elektromobilu. Toho bychom se mohli dočkat již za tři roky. S nadcházejícím autosalonem ve Frankfurtu nad Mohanem přichází Audi se zcela novými informacemi o chystaném elektromobilu.
Automobilka Audi totiž potvrdila uzavření spolupráce s dvojicí nových partnerů. Těmi jsou jihokorejské firmy zabývající se vývojem elektroniky – LG Chem a Samsung SDI. Tyto dvě společnosti by měli Audi pomoci při vývoji nových akumulátorů pro elektromobily.
Za svůj cíl si stanovili hranici 500 ujetých kilometrů na jedno nabití. Pokud by se jim to doopravdy povedlo, dokázalo by Audi pokořit i Teslu Model S, která si na svém dojezdu až 475 kilometrů velmi zakládá.
V průběhu zmíněného autosalonu ve Frankfurtu, dojde k odhalení koncepční verze elektromobilu. Ten by si měl brát základ ve voze Audi Q7. Zákazníkům by měl ovšem přinést mnohem sportovnější zážitek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.