Domněnky se potvrdily, velké SUV od Audi bude sportovec, bohužel jen s příchutí nafty.
Dlouho se spekulovalo, co bude mít nové Audi SQ7 pod kapotou. Nabízel se naftový agregát po vzoru SQ5. Nemohl být vyloučen ani benzinový třílitr z chystané RS4. Nakonec Audi vsadilo na nový agregát.
Jak jste se už na AutoRoad.cz dozvěděli, Audi kompletně přepracovalo 4,0 litrový diesel s osmi válci uspořádanými do tvaru písmene V. Ten bude zřejmě disponovat elektricky poháněným dmychadlem, díky čemuž získá bleskovou reakci na plyn a také nižší spotřebu paliva.
Osmiválcový „drobeček“ bude servírovat nejméně 400 koní výkonu, maximum točivého momentu bude přibližně dvojnásobné výkonu, tedy přes 800 Nm. Už jednou byl podobně silný dieselový agregát pod kapotou Q7. V minulé generaci se usídlil ohromný agregát 6,0 W12 TDI. Ten disponoval výkonem 500 koňských sil a rovným 1000 Nm. Předpokládá se, že takovýto výkon nová SQ7 mít nebude. Přesto by mohla být dynamicky schopnější, nejen díky nižší hmotnosti a elektrickému dmychadlu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?