Domněnky se potvrdily, velké SUV od Audi bude sportovec, bohužel jen s příchutí nafty.
Dlouho se spekulovalo, co bude mít nové Audi SQ7 pod kapotou. Nabízel se naftový agregát po vzoru SQ5. Nemohl být vyloučen ani benzinový třílitr z chystané RS4. Nakonec Audi vsadilo na nový agregát.
Jak jste se už na AutoRoad.cz dozvěděli, Audi kompletně přepracovalo 4,0 litrový diesel s osmi válci uspořádanými do tvaru písmene V. Ten bude zřejmě disponovat elektricky poháněným dmychadlem, díky čemuž získá bleskovou reakci na plyn a také nižší spotřebu paliva.
Osmiválcový „drobeček“ bude servírovat nejméně 400 koní výkonu, maximum točivého momentu bude přibližně dvojnásobné výkonu, tedy přes 800 Nm. Už jednou byl podobně silný dieselový agregát pod kapotou Q7. V minulé generaci se usídlil ohromný agregát 6,0 W12 TDI. Ten disponoval výkonem 500 koňských sil a rovným 1000 Nm. Předpokládá se, že takovýto výkon nová SQ7 mít nebude. Přesto by mohla být dynamicky schopnější, nejen díky nižší hmotnosti a elektrickému dmychadlu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.