Domněnky se potvrdily, velké SUV od Audi bude sportovec, bohužel jen s příchutí nafty.
Dlouho se spekulovalo, co bude mít nové Audi SQ7 pod kapotou. Nabízel se naftový agregát po vzoru SQ5. Nemohl být vyloučen ani benzinový třílitr z chystané RS4. Nakonec Audi vsadilo na nový agregát.
Jak jste se už na AutoRoad.cz dozvěděli, Audi kompletně přepracovalo 4,0 litrový diesel s osmi válci uspořádanými do tvaru písmene V. Ten bude zřejmě disponovat elektricky poháněným dmychadlem, díky čemuž získá bleskovou reakci na plyn a také nižší spotřebu paliva.
Osmiválcový „drobeček“ bude servírovat nejméně 400 koní výkonu, maximum točivého momentu bude přibližně dvojnásobné výkonu, tedy přes 800 Nm. Už jednou byl podobně silný dieselový agregát pod kapotou Q7. V minulé generaci se usídlil ohromný agregát 6,0 W12 TDI. Ten disponoval výkonem 500 koňských sil a rovným 1000 Nm. Předpokládá se, že takovýto výkon nová SQ7 mít nebude. Přesto by mohla být dynamicky schopnější, nejen díky nižší hmotnosti a elektrickému dmychadlu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?