Poslední dobou se spekuluje o tom, že by automobilka Lamborghini mohla podlehnout tlaku a začne využívat turbomotory. Všechny spekulace ale uvedl na pravou míru sám Stephan Winkelmann.
Ve světě pomalu a jistě přebírají hlavní slovo turbomotory a hybridní tehcnologie. Tento trend se bohužel poslední dobou čím dál více objevuje i mezi supersportovními automobily. Stačí se podívat na Ferrari 488 GTB, což je nástupce legendárního Ferrari 458 Italia nebo McLaren 675 LT.
Naštěstí jsou ale místa, kde je svět ještě v pořádku a supersporty jsou poháněny pořádnými atmosférickými motory. Tím místem je italské město Sant'Agata, kde se rodí supersporty s rozzuřeným býkem ve znaku.
Z rozhovoru, který poskytl Stephan Winkelmann serveru AutoBlog.com totiž vyplývá, že Lamborghini se snaží ze všech sil, aby se mohli vyhnout využití turbomotorů. Sice připouští, že jednoho dne jistě nastane okamžik, kdy se atmosférické motory nedokáží vyrovnat přeplňovaným motorům. Dokud tomu tak ale nebude, bude Lamborghini hledat způsoby pro zefektivnění klasické atmosféry.
Tedy alespoň u vozů Huracán a Aventador. Připravované SUV Urus se jistě bez přeplňování neobejde, ale to je zcela pochopitelné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.