Pomalu se nám rýsuje brutální Shelby GT500. Už asi ani nedoufáme, že se této verze nedotkne downsizing.
Pár optimistů stále doufá v zachování vidlicového osmiválce s poctivým objemem pěti litrů. My, co to vidíme více realisticky a navzdory našem tužbám to ale vidíme jinak. Pod kapotu Fordu Mustang Shelby GT500 se zřejmě velký osmiválec nedostane.
I k Fordu dorazil trend downsizingu a ani ikonický muscle car nemine. Vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a objemem 3,5 litru sice není to samé jako litrové TSI, ale v pravověrné „americe“ nám prostě nesedí.
Co naplat, že bude servírovat 600 koní a 700 Nm. K čemu obrovský krouťák odspodu, když bude postrádat charakter objemného atmosférického motoru. A dvouspojkový sedmistupňový automat? Nad tím už asi jen mávneme rukou. Doby kdy „amerikám“ stačil hydrodynamický měnič se čtyřmi rychlostmi je dávno pryč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.