Pomalu se nám rýsuje brutální Shelby GT500. Už asi ani nedoufáme, že se této verze nedotkne downsizing.
Pár optimistů stále doufá v zachování vidlicového osmiválce s poctivým objemem pěti litrů. My, co to vidíme více realisticky a navzdory našem tužbám to ale vidíme jinak. Pod kapotu Fordu Mustang Shelby GT500 se zřejmě velký osmiválec nedostane.
I k Fordu dorazil trend downsizingu a ani ikonický muscle car nemine. Vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a objemem 3,5 litru sice není to samé jako litrové TSI, ale v pravověrné „americe“ nám prostě nesedí.
Co naplat, že bude servírovat 600 koní a 700 Nm. K čemu obrovský krouťák odspodu, když bude postrádat charakter objemného atmosférického motoru. A dvouspojkový sedmistupňový automat? Nad tím už asi jen mávneme rukou. Doby kdy „amerikám“ stačil hydrodynamický měnič se čtyřmi rychlostmi je dávno pryč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?