Pomalu se nám rýsuje brutální Shelby GT500. Už asi ani nedoufáme, že se této verze nedotkne downsizing.
Pár optimistů stále doufá v zachování vidlicového osmiválce s poctivým objemem pěti litrů. My, co to vidíme více realisticky a navzdory našem tužbám to ale vidíme jinak. Pod kapotu Fordu Mustang Shelby GT500 se zřejmě velký osmiválec nedostane.
I k Fordu dorazil trend downsizingu a ani ikonický muscle car nemine. Vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a objemem 3,5 litru sice není to samé jako litrové TSI, ale v pravověrné „americe“ nám prostě nesedí.
Co naplat, že bude servírovat 600 koní a 700 Nm. K čemu obrovský krouťák odspodu, když bude postrádat charakter objemného atmosférického motoru. A dvouspojkový sedmistupňový automat? Nad tím už asi jen mávneme rukou. Doby kdy „amerikám“ stačil hydrodynamický měnič se čtyřmi rychlostmi je dávno pryč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?