Mýtné brány by měly měřit rychlost na dálnicích, souhlasíte s tím?

ar5, 27. května 2015, 16:20 Google+

Doba digitalizace jde neustále kupředu a tak se s dřívějším příchodem mýtných bran chystá další novinka, která se dotkne všech, co jezdí na dálnicích příliš rychle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Když se vůbec poprvé začaly stavět mýtné brány, Ministerstvo dopravy již tehdy prohlašovalo, že budou sloužit jen čistě k vybírání mýtného. Současný ministr dopravy Dan Ťok však vymyslel novou funkci, kterou by mýtné brány mohly v budoucnu zastávat.

Podle něj by měly sloužit i k postihování řidičů překračujících maximální povolenou rychlost na daném úseku. Hlavně v dopravních omezeních a uzavírkách se často stává, že řidiči tam jedou víc než je povoleno a nejen s tím chce Ťok zatočit. Technicky to navíc dle firmy Kapsch nebude zas takový problém, upravit mýtné brány na "radary".

Vše je inicializováno i ze strany ŘSD, které již několikrát v minulosti uvedlo, že nedodržování povolené rychlosti 80 km/h v místě uzavírek na D1 stálo život už několik jejích pracovníků. Podle Ťoka je navíc velmi problematické použití klasických mobilních radarů, protože vybírání pokut je často velmi zdlouhavé a řidiči vymýšlejí nové fígle, jak se vyhnout správnímu řízení viz. článek.

A jaký je váš názor na mýtné brány, které vás budou neustále monitorovat a ve spojení s úsekovým měřením vás i při nepatrném překročení rychlosti potrestají? Je to dobré řešení a nebo na to máte opačný názor?

Vytisknout

Diskuze: Mýtné brány by měly měřit rychlost na dálnicích, souhlasíte s tím?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Volkswagen odtajnil nové motory pro Tiguan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud