Volvo: nepotřebujeme energii z baterií, my si jí vyrobíme

ar2, 26. března 2014, 08:37 Google+

Automobilka Volvo v současné době testuje Brity navržený systém rekuperace energie. Jedná se o určitou modifikaci setrvačníku, díky kterému se má snížit spotřeba paliva o více než 25 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo S60

Volvo S60 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

KERS (Kinetic Recovery Systém) byl namontován na zadní nápravu Volva S60, který poháněl benzinový motor s objemem 2,0 litru a výkonem 245 koní, který přenášel na kola přední nápravy. Systém KERS tak může přispět k lepšímu zrychlení z 0-100 km/h a to až o 1,5 sekundy a ke snížení spotřeby. Mluví se až o čtvrtinové úspoře.

Systém KERS obsahuje zařízení, které má podobu bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva tvořena vakuem, což výrazně snižuje vytváření tření mezi dvěma plochami. Setrvačník je schopný dosahovat až 60 000 otáček za minutu a může produkovat až 60 kW výkonu.

Volvo tvrdí, že brzdy dokážou vyvinout tak obrovské množství energie, že i jemné brždění po dobu pouhých osmy sekund, nabije setrvačník až do maxima. Zároveň uvádí, že hybridní Toyotě Primus, bude trvat třikrát delší dobu, než vyprodukuje a uloží stejné množství energie.

Celý systém KERS váží kolem 60 kg, což je daleko méně, než baterie hybridních automobilů. A zároveň je daleko levnější. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který je 20 cm v průměru. Volvo má v plánu vybavit každý svůj model tímto systémem do roku 2020.

Zdroj: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Volvo: nepotřebujeme energii z baterií, my si jí vyrobíme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Faceliftované Porsche 911 se prohání na Nürburgringu - anotační foto

Faceliftované Porsche 911 se prohání na Nürburgringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud