Mazda připravuje revoluční motory

ar2, 20. března 2014, 20:20 Google+

Nová generace motorů Mazda má dosahovat o 30% nižší spotřeby a emise CO2 by měly být srovnatelné s hybridními automobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CX-5

CX-5 | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Japonská automobilka hrdě hlásá, že prozatím nepočítá se zavedením hybridních nebo elektrických modelu. Myslí si, že normy na nízkou spotřebu a hlavně emise zvládne splnit bez pomoci elektřiny. Její zbraní pro snížení emisí bude nová technologie, která má být nástupcem již známé SKYACTIV.

Inženýři Mazdy již pracují na SKYACTIV-G, tedy druhé generaci této technologie. První generace SKYACTIV technologie, dosahuje velkých úspěchů. Díky nízké hmotnosti, malému tření ve stykových plochách motoru a vysokému kompresnímu poměru 14:1 dosahuje nízké spotřeby paliva.

Druhá Generace SKYACTIV-G má přinést kompresní poměr minimálně 18:1 společně se systémem homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), který umožňuje vzplanutí paliva nikoliv v jednom bodě (kde se nachází svíčka), ale simultánně v celém objemu spalovacího prostoru v blízkosti tzv. horkých bodů. Tím se zvyšuje účinnost až o 30% a zároveň snižuje spotřeba. Tento způsob spalovaní má také kladný vliv na chod motoru a jeho celkovou kultivovanost.

Mazda odhaduje, že třetí generace této technologie by mohla dosahovat tak nízkých hodnot vypouštěných škodlivin CO2, že by se přiblížily k hranici 60g/km. Později by tyto motory doplnila o elektrický pohon, který by získával energii jen z brzdění, nikoliv ze síly motoru.

Zdroj: Mazda

Vytisknout

Diskuze: Mazda připravuje revoluční motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Honda Civic Tourer BTCC: Kombík co chce vyhrávat - anotační foto

Honda Civic Tourer BTCC: Kombík co chce vyhrávat

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud