Fiat Group: vývoj naftového V8 pro Quttroporte

Stanislav Růžička, 29. dubna 2013, 05:43 Google+

Koncern Fiat Group pracuje na novém dieselovém osmiválcovém motoru pro svou vlajkovou loď

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Group

Fiat Group | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V lednu představená vlajková loď italské značky Maserati, spadající pod koncern Fiat Group, bude nejspíš během několika let poháněná, stejně jako menší sedan Ghibli, dieselovým agregátem.

Osmiválec tak nahradí momentálně jediný motor podobného ražení v segmentu luxusních sportovních vozů italské značky. Větší počet válců přinese patřičné zvýšení výkonu. Dle dokonalosti zpracování, provedení přeplňování a dalších částí motoru se předpokládá nárůst výkonu o bezmála 60 až 65 kW - kolem 90 koní. Finální výkon se tak přiblíží magické 300 kW hranici.

Zaměření vývoje směřuje na evropské zákazníky, které úspornější diesel v saši dobře vypadajícího supersportovního sedanu, zaujal. Aktuální prodeje prozatím nedosahují zlomku plánovaných 50 tisíc vozů, změnit by je mohla větší jednotka.

Vedení italské společnosti možná využije nového čtyř litru i u dalších modelů značek. V úvahu přichází terénní Jeep, tradiční Ferrari se jistě podrží zaběhnutých standardů. Co přinesou následující roky? Především pak rok 2016.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Group: vývoj naftového V8 pro Quttroporte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

volkswagen znak

Volkswagen: nárůst prodejů na asijských trzích přinese tamní zdvojnásobení…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud