Technická revoluce u Volkswagenu

Jan Ševčík, 24. března 2012, 00:54 Google+

Volkswagen nyní přichází se dvěma zásadními novinkami, které nezaslouženě zůstavají na okraji zájmu. Budou klíčové i pro ostatní koncernové značky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: MQB

Sdílejte článek

Jedná se o novou modulární podvozkovou platformu MGB a novou generaci turbodieselů TDI pod označením EA 288. Nositelem těchto nových technologií je i nedávno představený koncept Cross Coupé.

MQB (Modularer Querbaukasten) je klíčovou inovací pro celou skupinu VW. Na této platformě vyjede do budoucna v podstatě kompletní výrobní program značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda. Prvním nositelem bude Audi A3 představená letos v Ženevě, následovat ji bude sedmá generace Golfu.

Zvláštností platformy MQB je vysoká unifikace, na stejném technickém základě budou vyráběny vozy o různých rozvorech náprav. V podstatě veškeré technické skupiny budou kompatibilní. Na jedné výrobní lince bude možné produkovat rozdílné modely. MQB bude využívat velký podíl vysokopevnostních ocelí, což zajistí zvýšenou úrověň bezpečnosti při nižší hmotnosti. Unifikace spočívá i ve stejném sklonu agregátů, jak benzinových tak naftových. Všechny vozy, které využijí tuto platformu budou mít agregát uložen napříč. Nová platforma je připravena i na montáž hybridních systémů a elektromotorů.

Do platform MQB budou montovány benzinové agregáty řady TSI a turbodisely TDI EA 288. Nová generace motorů TDI přijde z celou řadou inovací. Z hlediska emisních norem je podstatné plnění Euro 6, k čemuž dopomáhá systém katalycké redukce (SCR) v kombinaci s již obligátním filtrem pevných částic. Z konstrukčních úprav je známo osazení agregátu bezúdržbovým rozvodovým řemenem, použití dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelí a proměnného časování ventilů.Do výroby se dostane vícero objemových i výkonových variant. Předpokládají se objemy 1,6 a 2,0 litru pokrývající výkonové spektrum od 66 do 140 kW. S motory se bude možné poprvé setkat pod kapotami nové Audi A3 a "sedmičkového" VW Golf.

 

Vytisknout

Diskuze: Technická revoluce u Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

918 Spyder

Porsche 918 Spyder - hybridní, ale rychlý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud