Volvo plánuje pohon setrvačníkem, je jednodušší než hybrid

Marek Litzman, 31. května 2011, 12:18 Google+

Snahy o zefektivnění provozu současných spalovacích motorů probíhají na mnoha frontách. Je možné, že dnes velmi rozšířený hybridní systém bude alespoň částečně nahrazen setrvačníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Volvo

Sdílejte článek

Setrvačníkový systém je v současné době vyvíjen  pro použití ve Formuli 1, kde mu říkají KERS. To, že by se mohl dostat do sériové produkce, naznačují například koncept Ferrari a závodní verze Porsche 911. Volvo ale používá jiný systém než Porsche. U toho funguje setrvačník jako jistý druh baterie, je roztáčen elektromotorem, který zároveň funguje i jako generátor.

Volvo vsadilo na mechanický přenos síly. Setrvačník je umístěn u zadní nápravy, ke které se připojuje s pomocí variátoru.

Setrvačníkové kolo je vyrobeno z karbonu na ocelové kostře a je poměrně lehké, váží 6 kilo. Roztáčí se ale až na 60 tisíc otáček za minutu, díky čemuž je možné v něm skrýt opravdu dostatek energie. Pro snížení tření je setrvačník umístěn ve vakuu.

Je patrné, že využití skryté síly bude jen velmi krátkodobé, ale výkon podává velmi slušný, dosahuje až 80 koní. Volvo si od systému slibuje snížení spotřeby o pětinu při navýšení špičkového výkonu.

Testovací prototypy budou hotovy ještě letos, do sériové výroby zamíří v relativně blízké době. Vývoj je totiž znatelně jednodušší než v případě hybridních systému.

Vytisknout

Diskuze: Volvo plánuje pohon setrvačníkem, je jednodušší než hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Roadster Sport

Tesla Roadster skončí ještě letos, jako náhrada přijde crossover

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud