Vysokorychlostní pneumatiky Barum

ar1, 23. července 2003, 23:54 Google+

S celkovým rozvojem motorizace a modernizací automobilového parku se i u nás každoročně zvětšují počty automobilů,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

které jsou schopny dosahovat nejvyšších rychlostí nad hranicí 210 km/h.

Potvrzují to také statistiky prodejů, podle nichž se v České republice prodalo v roce 2002 přes čtyři tisíce nových vozů s konstrukční rychlostí vyšší než 210 km/h. Dalších několik stovek velmi rychlých automobilů bylo dovezeno obchodně či individuálně jako ojeté. Z uvedeného vyplývá, že u nás jezdí už několik desítek tisíc automobilů této kategorie a jejich podíl na prodejích se rok od roku zvyšuje.
Dosahovaným vysokým rychlostem musí odpovídat rovněž pneumatiky, a to nejen svým technickým stavem, hloubkou dezénu, ale především konstrukcí, která zaručí bezpečnou jízdu a jízdní vlastnosti adekvátní výkonům vozidla. Pro velmi výkonné osobní a zejména sportovní automobily jsou proto konstruovány a vyráběny speciální, velmi kvalitní, tzv. vysokorychlostní pneumatiky. Za vysokorychlostní můžeme považovat pneumatiku označenou některým ze čtyř nejvyšších rychlostních indexů – V, W, Y nebo ZR.
Jednotlivé rychlostní kategorie jsou označovány velkými písmeny, které naleznete na boku pneumatiky za označením rozměru a indexem nosnosti..
kategorie rychlosti V W Y ZR
rychlost 240 270 300 >240

U všech osobních automobilů je nezbytné, aby rychlostní kategorie pneumatik odpovídala jejich nejvyšší dosahované rychlosti. Vyhláška č. 341/2002 Sb., § 21, odst. 1, přímo stanoví, že rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší než je konstrukční rychlost vozidla. Rychlostní kategorie pneumatik tedy nesmí být



nižší než rychlost vozidla. Údaje o typu pneumatik pro dané vozidlo (rozměry i rychlostní kategorie), jsou přesně uvedeny v tzv. velkém technickém průkazu. V praxi to znamená, že např. vozidlo, které má v technickém průkazu zapsanou nejvyšší konstrukční rychlost 193 km/h, musí být vybaveno pneumatikami rychlostní kategorie H (do 210 km/h) a nestačí mít na voze pneumatiky T (do 190 km/h). Podobně je tomu u vozů dosahujících rychlosti např. 212 km/h, které už musí mít pneumatiky třídy V (tedy do 240 km/h). Kontrola toho, zda jsou na automobilu namontovány odpovídající pneumatiky, probíhá v rámci technické prohlídky v STK.
Barum Continental vychází vstříc majitelům rychlých vozidel bohatou nabídkou jak špičkových, tak i cenově atraktivních, vysokorychlostních pneumatik, značek Continental, Uniroyal, Semperit a Barum.
· Continental – ContiSportContact 2 - špičková vysokorychlostní pneumatika pro nejvýkonnější vozy, která je dodávaná pro ráfky od 16“ do 22“, s šířkou až 295 mm a profilovým číslem 55 až 25. Vyrábí se ve všech čtyřech nejvyšších rychlostních kategoriích – V, W, Y a Z.
· Continental – ContiPremiumContact - patří mezi velmi oblíbené, komfortní vysokorychlostní pneumatiky pro širokou škálu výkonných automobilů. Dodává se pro ráfky od 14“ do 19“, s šířkou až 275 mm, profilovým číslem 65 až 50 a v rychlostních kategoriích H, V a W.
· Continental – CrossContact UHP – nová vysokorychlostní pneumatika určená pro automobily s pohonem všech 4 kol, která je dodávána ve 4 rozměrech pro 16“, 17“, 20“ a 22“ ráfky v rychlostních kategoriích H nebo W.
· Continental – Conti 4x4 SportContact – je určena pro rychlá vozidla s pohonem 4x4, ve dvou rozměrech pro 17“ nebo 20“ ráfek, s rychlostní kategorií H nebo ZR.




· Uniroyal – Rainsport 1- jsou uznávané především díky vynikajícím jízdním vlastnostem na mokru. Dodávají se pro ráfky od 15“ do 19“, s šířkou až 275 mm, profilovým číslem 55 až 30 a v rychlostních kategoriích V a W.
· Uniroyal – Rallye 540 - je známá osvědčená pneumatika s velmi dobrými jízdními vlastnostmi na mokru, nabízená v rychlostních kategoriích V a W. Dodává se pro ráfky od 14“ do 16“, s šířkou až 235 mm a profilovým číslem 65 až 40.
· Semperit – Direction Sport - je vlajkovou lodí známé rakouské značky a představuje vysokorychlostní pneumatiku pro sportovní jízdu v kombinovaných podmínkách. Dodává se pro ráfky od 15“ do 19“, s šířkou až 275 mm, profilovým číslem 60 až 30 a v rychlostních kategoriích H, V a W.
· Barum – Bravuris - loňská novinka z Otrokovic a první pneumatika značky Barum pro vozy dosahující rychlostí až 270 km/h. Pneumatika Barum Bravuris už také získala řadu významných mezinárodních uznání v náročných srovnávacích testech. Dodává se pro ráfky od 14“ do 18“, s šířkou až 235 mm, profilovým číslem 65 až 40 a v rychlostních kategoriích H, V a W.
Uvedené vysokorychlostní pneumatiky z nabídky Barum Continental pokrývají prakticky kompletní sortiment nejvýkonnějších osobních a sportovních automobilů současné produkce. Kromě jejich prodeje pro náhradní potřebu je významné i jejich použití pro první výbavu vozidel předních světových výrobců.

Barum Continental s.r.o.
Google+ Vytisknout

Diskuze: Vysokorychlostní pneumatiky Barum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

Tesla Model 3

Kde vázne výroba Tesly Model 3? Na vině je nejspíš žalostná nepřipravenost

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

Ferrari 488 s výfukovým systémem za neuvěřitelných 300 tisíc

Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Pneumatika byla objevem století. Zdroj nápadu měli přitom doma všichni

Ilustrační foto

Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf 5. generace - anotační foto

Volkswagen Golf 5. generace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  6. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

reklama

Zprávy odjinud