Hyundai testuje silniční raketu. Obdoba Clia V6 bude prohánět i věhlasnou konkurenci

ar6, 25. října 2016, 11:20 Google+

Není to tak dávno, co Hyundai přišel s kupé Genesis, které nabídlo pohon zadních kol a silný šestiválec. Automobilová veřejnost byla krokem jihokorejské automobilky do jisté míry překvapena, v záplavě jeho spotřebních modelů se objevilo dostupné a zábavné vozidlo. Nyní se zdá, že Hyundai chystá ještě větší „pecku“. Na Nürburgringu totiž byly zachyceny maskované prototypy kupé RM16.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dočká se Hyundai RM16 sériové výroby?

Dočká se Hyundai RM16 sériové výroby? | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Řada Hyundai RM (racing midship) čítá již tři prototypy s čísly 14, 15 a 16. Ty odkazují na roky výroby prototypů, všechny mají společné uložení motoru uprostřed a pohon zadních kol. Takové moderní Clio V6, chtělo by se říct, ačkoliv všechny tři verze vycházejí z kupé Veloster, stylisticky i technicky významně přepracovaného. U posledního typu RM16 se místo zadních sedaček nachází elektrickým kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k) s točivým momentem 383 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou. Hyundai při představení auta letos v Busanu dále upozorňoval na rozložení hmotnosti v poměru 43:57, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál a těžiště ve výšce menší než 500 milimetrů nad vozovkou.

Proč ale nyní tyto informace opakujeme? Špionážní fotografové magazínu Motor1 totiž v okolí Nürburgringu zachytily maskovaný prototyp RM16. To samo o sobě nedává příliš smysl, protože premiéra proběhla již více než před půl rokem, navíc koncepty jsou spíše na efekt než skutečnou funkci. Může to být samozřejmě náhoda, je ale také klidně možné, že Hyundai plánuje výrobu, ať už většího, či menšího počtu kusů. A to by byla teprve bomba, zvláště v dnešní ekologické době, kdy se všichni i u sportovních automobilů snaží sázet na hybridní či dokonce elektrická pohonná ústrojí.

Že by i navzdory informacím z premiéry, že je RM16 jen jakousi laboratoří, mohl Hyundai sériovou výrobu minimálně zvažovat naznačuje poznámka Alberta Biermanna. Ten je vedoucím vznikající sportovní divize N a uvedl, že po představení ostré i30 v příštím roce chystají inženýři ještě další dva sportovní modely. Jeden by měl být pro luxusní značku Genesis, ale ten druhý? Co když půjde opravdu o RM16 a ostatně, jak nejlépe upozornit na novou větev nabídky než nějakým vozem, na nějž si žádný jiný výrobce netroufne.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai testuje silniční raketu. Obdoba Clia V6 bude prohánět i věhlasnou konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Ferrari F12 Berlinetta po zásahu společnosti Bengala

Ferrari F12 Berlinetta v hávu karbonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama