Škoda do toho pořádně šlape a už testuje facelift Fabie

ar6, 31. srpna 2016, 13:39 Aktualizováno 31.8.2016, 19:49 Google+

Zítra je na programu premiéra Škody Kodiaq a daleko není ani odhalení faceliftované Octavie a druhé generace SUV Yeti. Řekli byste si, že je těch novinek s okřídleným šípem na poměrně krátkou dobu hodně. Jenomže v Boleslavi nepolevují, ba právě naopak. Do terénu se totiž vydaly prototypy omlazené Fabie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda začala testovat inovovanou Fabii.

Škoda začala testovat inovovanou Fabii. | foto: Theophilus Chin

Sdílejte článek

Za pár dnů to budou přesně dva roky, co měla v Paříži premiéru třetí generace Fabie jako pětidveřový hatchback i praktické kombi. Na českém trhu se malý vůz stal okamžitě bestsellerem, špatně si však nevede ani v dalších evropských zemích. Přesto nás již brzy čeká průběžná omlazovací kúra. Její podoba byla naznačena již několik měsíců zpátky, tehdy ale šlo spíše o hříčku než reálný pokus odhalit podobu zmodernizované Fabie. Jak ale naznačují aktuální špionážní snímky magazínu Auto Evolution, rendery nakonec možná nebyly daleko od pravdy.

Jak je u průběžných faceliftů v půlce životního cyklu standardem, dojde k úpravám zevnějšku, interiéru i techniky. Maskovacích prvků má auto na sobě zatím poměrně hodně, i přes ně jde ale poznat, že konkurent Pola nebo Clia dostane novou masku chladiče a na ně navazující světlomety ve stylu většího Superbu. Níže v nárazníku je širší nasávací otvor se strukturou včelí plástve, vzadu bude k vidění nový nárazník pro změnu ve stylu Octavie. Do kabiny by se měla nastěhovat upravená verze multimediálního systému, očekávat se dají i kvalitnější plasty a čalounění.

Velkou proměnou projde nabídka aktivních bezpečnostních prvků. Právě na nich totiž záleží úspěch (jinak řečeno 5 hvězdiček) v nárazových testech Euro NCAP. Mezi příplatky se tak objeví asistenty, pracující na základě radaru v přední části vozu. Do motorového prostoru se určitě nastěhuje litrový tříválec TSI, který nahradí starší přeplňované dvanáctistovky. Naftové 1.4 TDI pak možná uvolní místo o deci větším jednotkám. Premiéra vozu se pravděpodobně odehraje v příštím roce, jestli to bude v Ženevě nebo Frankfurtu je ale zatím ve hvězdách.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Škoda do toho pořádně šlape a už testuje facelift Fabie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Kia Optima PHEV přichází na český trh s poměrně sebevědomou cenou.

Myslí to Kia vážně? Plug-in hybridní Optimou chce zavařit dieselům, takhle to…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama